علت تیره شدن کرم پودر روی صورت چیست

مقالات مد و استایل آقایان و بانوان را در این بلاگ قرار می دهیم

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

علت تیره شدن کرم پودر روی صورت چیست

اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی هست و زمانی اتفاق میوفته که یک ماده ی شیمیایی با مولکول دیگه ای واکنش نشون بده، این اتفاق برای کرم پودرها هم رخ میده و باعث میشه کرم پودر دچار تغییر رنگ بشه.

کرم پودر

ممکن هست که این مساله برای شما هم اتفاق افتاده باشه، که بعد ۱ تا ۳ ساعت که از میکاپتون میگذره کرم روی پوستتون تیره بشه و حالتی نارنجی به خودش بگیره. امروز میخوایم علت این اتفاق رو با هم بررسی کنیم و در نهایت از اون جلوگیری کنیم.

۱-    داشتنِ پوست چرب

کرم پودر

چربی که پوست ترشح میکنه روی رنگدانه و فرمول شیمایی کرم پودر تاثیر میذاره.در واقع میشه گفت که رنگدانه های کرم پودر با چربی بیش از حدِ پوست، عمیق تر و به مرور زمان تیره تر میشین به همین خاطر معمولا این اتفاق برای پوست چرب بیشتر میوفته. پس اولین کاری که باید انجام بدین این هست که با داشتنِ یک روتینِ پوستی درست این چربی رو کنترل و کم کنید.

برای پیشگیری از چرب شدنِ پوست، میتونید قبل از شروعِ میکاپ پوستتون رو با شوینده پوست چرب تمییز کنید و بعد، از یک آبرسانِ بر پایه ی آب و سبک استفاده کنید.

۲-    شرایط آب و هوایی

کرم پودر

گرما و رطوبت روی ph پوست تاثیر میذارن و این قضیه باعث میشه پوست و کرم پودر باهم واکنش بدن و در نتیجه میکاپ روی پوست اکسید میشه.

برای جلوگیری از این اتفاق میتونید از یک پرایمر مناسب استفاده کنید، که مثلِ یک مانع بین کرم پودر و پوست عمل کنه و از تیره شدنِ کرم پودر جلوگیری میشه . اگر پوست چربی دارین، پرایمر مناسب باعث میشه چربی پوست خیلی خوب کنترل بشه و این اتفاق نیوفته.

از طرفی میتونید یک کرم پودر ضدتعریق و رطوبت رو انتخاب و استفاده کنید که میتونه تاثیر خیلی خوبی روی زیبایی میکاپتون بذاره.

۳-    تغییرات پوست

کرم پودر

همونطور که گفتیم اکسید شدن واکنش بین پوست و کرم پودر هست پس هر تغییری که روی پوستتون اتفاق میوفته روی ظاهر نهایی کرم پودر تاثیر میذاره. اگر ۲ مورد بالا درباره شما صدق نمیکنه باید برین سراغِ پوستتون و ببینید چه کاری رو انجام دادین و یا چه محصولی رو وارد روتینِ پوستیتون کردین که باعث شده ph پوست شما از تعادل خارج بشه و درنتیجه کرم پودر روی پوستتون اکسید شه. این اتفاق میتونه ناشی از تغییر دادنِ یک محصول و یا استفاده از یک فرمولاسیونِ جدید باشه.

برای حلِ این مشکل میتونید از یک تونر مناسب با نوعِ پوستتون استفاده کنید وph پوست رو به تعادل برسونید.اگرنمیدونید چه محصولی برای شما مناسبه وارد سایت مای سفورا بشین و از مشاورین این سایت راهنمایی بگیرین.

۴-    انتخاب رنگ نامناسب کرم پودر

کرم پودر

حواستون به رنگی که انتخاب میکنید باشه، کرم پودر رو توی همه نورها مخصوصا نور طبیعی امتحان کنید که بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشین  و در کنارش حواستون باشه که از محصولی بدونِ چربی و روغن استفاده کنید.

کرم پودرتون رو با ابزار درست فید کنید، به هیچ عنوان اون رو با انگشت و دست روی پوستتون نزنید، چرا که چربی و آلودگی میتونه از انگشت به کرم پودر و پوست منتقل بشه و همین سبب اکسید و ماسیده شدن کرم پودرتون میشه.

۵-    کرم پودر رو فیکس نمیکنید

و آخرین دلیلی که ممکنِ به خاطر اون کـرم پودرتون اکسید بشه این هست که اون رو با پودر فیکس، فیکس و ست نمیکنید. پودر فیکس تا حد خوبی میتونه چربی کـرم پودر رو بگیره و اون رو مات و مخملی کنه و همین باعث میشه کـرم روی پوستتون تیره و نارنجی نشه.

کرم پودر

علت های تیره شدن کـرم پودر روی پوست رو با هم بررسی کردیم و حالا میدونید که چه کارهایی رو باید انجام بدین تا از این اتفاق جلوگیری بشه. برای تهیه ی محصولاتی که نیاز دارین کافیه وارد سایت بانی مد بشین و تمامی محصولات رو به صورت اورجینال و با ضمانت اصل بودن تهیه کنید.در کنارش اگر نیاز به راهنمایی داشتین با مشاورین این سایت تماس برقرار کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.